Però els homes de Juanma Pino no aguantarien el ritme inicial. Els homes de la banqueta no estan a l'alçada de Bonhome, Diouf o Vega i poc a poc la màquina local començava a rutllar i van capgirar el lluminós amb un parcial de 21-8 que feia que s'anessin al vestidor amb un 39-35.
A la represa quan semblava que el Qalat havia llençat la tovallola, Juanma Pino ordena una defensa pressionant que els locals no se’n surten esgotant varies vegades la possessió. Eyenga no està encertat des de la línia de personal i es torna a capgirar el marcador amb un parcial de 14-22 deixant als visitants amb una avantatge de 4 punts (53-57).
En el darrer quart i com ja es costum en tota la temporada arribaria el millor. El millor jugador nacional i a la vegada màxim rebotejador del campionat, Pep Ortega amb dos triples (l’últim estratosfèric quan sonava la fi del partit), Eyenga amb unes esmaixades i taps espectaculars que feien aixecar-se al públic del pavelló (9 punts en aquest quart), Josep Mestres que està agafant una forma sensacional forçant moltes personals amb 6 punts en el quart i el "torero" Cristian Oliva amb altres 9 punts feien un parcial de 30-16 incontestable per un equip que creiem podia haver fet alguna cosa més en aquest campionat.
Destaquem com els millors valorats: Ortega (29), Eyenga (23), Mestres (21) i Oliva (14) pel CB Prat, mentre que pel Qalat els millors van ser Diouf amb 13 i Bonhome i Aguilar amb 12.
L'objectiu de la temporada ja s'ha complert. Amb l'equip més jove de la categoria i el del pressupost més baix s'ha aconseguit la permanència de la 3ª millor lliga del bàsquet nacional i el que és més important el públic està amb l'equip perquè, sens dubte, el CB Prat és dels equips que més espectacle dona. Si no hauria estat per les lesions (totes al mateix temps) dels homes interiors Mestres, Llorens i Homs ara estaríem parlant de la lluita pel ascens.
CB Prat Joventut 83. (18-21-14-30): Ortega (22), Eyenga (18), Oliva (12), LLorens (5), Jelinek cinc inicial, Josep Mestres (11), Valll-LLobera (4),Rubio (5) i Del Castillo (6).
CB Qalat Cajasol 73. (27-8-22-16): Bonhome (19), Aguilar (13), Diouf (12), Garcia (6), Vega (10) cinc inicial, Cardenas, Leichtweis (6), Sosa, Casanova (4), Enriquez (2) i Martínez (1).
29/03/09 |